Saturday, May 22, 2004

Iklan Diri (17 Mei 2004)

Aku tak pernah membezakan antara Mira dan Kimura walaupun perbandingannya pernah bermain² di benak dan hampir tersusun menjadi rangkaian kata (mujur belum tertulis kerana terpengaruh dengan cill).

Kimura adalah Mira tapi Mira bukan sepenuhnya adalah Kimura.

Kewujudan nama Kimura adalah secara tidak sengaja. Dan lahir dari pemikiran kanak² ribena (knocked somebody's mind?) berusia 16 tahun sewaktu menonton Beautiful Life lakonan Takuya Kimura dan Takako Tokiwa.

(Baru sekarang terasa menumpang populariti orang)

Kebetulan pernah berangan menjadi Kimberly, Pink Ranger dalam Power Rangers (ok, sekarang dah tambah malu) dan pernah meminati watak Kenshin Himura dalam anime Samurai X (cukup, cukup!). *blush*

(Terbayang wajah Saleh ketika menyindir tak percaya: "Mira, Mira. Dahla minat Gempak, tengok kartun lagi". So?. Dalam hati, habislah peluang untuk jadi pencuri hati terhormat. Eh, tapi, masa tu cuma di telefon, macam nama boleh terbayang wajah pula ni... :p )

Cuma nama itu terus²an digunakan oleh Mira sebagai nama pena atau mudahnya, nama glamor (walaupun tak sesohor tuannya). Tidak pernah wujud sebagai satu makhluk atau sekurang²nya tunjang pemikir yang baru.

Tapi, memang tidak dapat dinafikan, kelahiran nama ini turut memberi pembaharuan dalam hidup sosial realiti Mira. Kepada yang lebih baik. Pergaulan Kimura dalam alam virtual sungguh memberi impak walau cuma sedikit.

Bagaimana?

Mira ini sebetulnya seorang yang pemalu dan pendiam, low profile dan anti sosial.. Dapat? :) (Oh, bukan sedikit rupanya)

*Yati, Yati tak mahu bawa Achik ke dunia nyata? Seronok tau! :) (Sebut nama Yati lagi :p )

Nama dan cuma nama ini tidak akan pernah dapat menguasai dan mengatasi Mira kerana Miralah pemegangnya. Kimura boleh lahir dalam seribu satu nama yang lain lagi. Tanpa Mira tiada Kimura, kan? Bila² Kimura boleh mati dengan kehendak Mira (tapi, bukan memori yang diciptanya).

Ucapan terima kasih pada nama ini (walau siapapun yang akan menerimanya) kerana memberi pendekatan baru kepada Mira untuk menempuh hari² kemudiannya.

Hidup ini mudah. Jadi, jangan susahkannya! (seperti pernah kudengar, tapi di mana ya?)

P/S: Kepada Saleh, Kimura nak minta maaf sebab 'ter'sebut nama awak dalam entri kali ini (kelebihan untuk yang ada nama lain -- cover diri sendiri). Nama² lain tu, Kimura dah minta maaf pada tuan²nya tapi belum serik kena marah :p

No comments: