Tuesday, February 21, 2006

akademi al-quran



Alhamdulillah, moga-moga inilah alternatif yang selama ini kita tunggu-tunggu. Perang program realiti, AKADEMI FANTASIA vs AKADEMI AL-QURAN.

Kata Ketua Pegawai Operasi Channel 9, Bukhari Che Muda, penerbitan Akademi Al-Quran yang akan bermula April depan di saluran itu adalah sebagai meneruskan kelangsungan terhadap usaha membantu golongan remaja mencari haluan hidup.

Alhamdulillah, ada juga pihak yang menyahut seruan masyarakat yang menginginkan perubahan positif dalam akhlak umat terakhir ini. Akademi Al-Quran yang selama ini dicanang-canangkan.

Alternatif yang nantinya akan buka mata kita, bagaimanakah penilaian masyarakat sekarang akan dua kehidupan yang berbeza. Untuk dunia atau akhirat?

Adakah nanti kita akan dapat jawapan kepada persoalan-persoalan yang menyerang saraf impuls kita hari ini? Mengapa kelakukan remaja generasi baru ini terlalu melampau?

Adakah sebab silap ibu bapa yang tak wujudkan persekitaran Islamiah di rumah? Tak tau baca Quran dan tak kenal pemilik mukjizatnya, Muhammad bin Abdullah?

Sama-sama kita nantikan.

"Akademi Al-Quran tidak berniat mencari personaliti popular. Biarpun penyertaan penonton turut diambil kira, namun, pendekatannya sama sekali berbeza dengan apa yang digunakan dalam Akademi Fantasia." - Bukhari

No comments: