Wednesday, November 05, 2008

tag dari noni

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
Benda, bukan orang kan? Jadi
- Handphone - resah jika tertinggal di rumah tengah kerja ni.
- Komputer (internet itu bonus)
- Rumah

2. Apakah benda terakhir yang anda beli dengan wang sendiri?
- Majalah Asuh + Aulad + Kawan untuk adik-adik. Jarang beli barang untuk diri sendiri :p

3. Dimanakah tempat impian perkahwinan anda?
- Taman :)

4. Berapa lama anda rasa hubungan anda akan berkekalan?
- Hubungan apa?

5. Adakah anda sedang dilamun cinta?
- Cinta ada pada diri setiap manusia :p

6. Di manakah restoran terakhir anda makan malam?
- Tak ingat. Lama dah tak makan di luar. Kecuali kenduri kahwin :p

7. Namakan buku terakhir yang anda beli?
Buku, bukan majalah kan? Jarang beli buku. Majalah selalu :)
- Quran Saintifik - Dr Danial Zainal Abidin

8. Apakah nama penuh anda?
- Amira Hariyati binti Ruzaidi (siapa lagi yang tak tahu ni? :p)

9. Anda lebih senang dengan mak atau ayah
- 2-2 ada masa dan topik masing-masing yang senang bual.

10. Namakan seseorang yang anda ingin jumpa untuk pertama kalinya dalam hidup anda?
- Dalam hidup di akhirat saja. InsyaALLAH. Muhammad bin Abdullah. Rindu padanya.. :)

11. Christina atau Britney?
- Apa soalannya?

12. Adakah anda mencuci pakaian anda sendiri?
- Termasuk pakaian seluruh ahli keluarga. Kecuali mak yang tak suka bau kuat pelembut Downy yang saya pakai :p

13. Tempat yang paling seronok anda mahu pegi?
- Korea. Dan Makkah.

14. Pelukan atau ciuman?
- Soalan tak lengkap lagi.

15. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag anda
- Sahabat batch 032 dalam Computer Science, UIA
- Suka buat research ;)
- Lembut, tak pernah berkasar dengan orang
- Rajin pergi interview.. Sebagai latihan saja :p
- Senang untuk berbual lama, macam dah kenal lama.

16. 8 perkara yang amat saya gilai
- Menulis (menaip)
- Mengadap komputer + internet
- Dengar nasyid
- SMS dengan abang
- Motivasikan orang dan buat orang gembira
- Cycling
- Berkebun
- Masuk peraduan

17. 8 perkataan yang sering di ucapkan
Tak dapat disenaraikan. Mungkin perlu bantuan yang biasa dengar :p

18. 8 buah buku yang paling terbaru di baca
- Mastika November
- Dewan Siswa September
dan... (saya ni jarang sangat membaca buku. Jika nak senaraikan bacaan di internet mungkin boleh)

19. 9 lagu yang boleh saya dengar berulang kali
- Lagu-lagu Mirwana
- Lagu-lagu UNIC
- Lagu-lagu Saujana
- Lagu-lagu Nowseeheart
- Lagu-lagu Rabbani
(rasanya dah lebih daripada 9 ni) :p

20. 8 perkara saya pelajari tahun lalu
- Hadir interview
- Cakap English setiap hari selama 5 bulan (FYP punya pasal)
- Beranikan diri, tebalkan muka jual buku
- Uruskan bisnes di bilik
- Silat? :p
- Empati
- Berdiplomat
- Kawan dengan sekumpulan lelaki (pasal kat syarikat ni saya seorang je perempuan!)

21. Mangsa tag seterusnya
Semua yang dalam list blog yang saya ikuti:
- abang
- Along
- Tuan Syarafuddin (yang ni rasanya takkan jawab. Tapi tag ajelah :p )

2 comments:

fami said...

tag lagi, huhu :P klu copy yang dulu punya boleh ? :P

mira said...

buat lain, buat lain! :p