Thursday, January 06, 2005

highlight

Change tune. Back to Malay literature.

Berbelit² otak bekerja keras memikirkan perkataan dan ayat² Bahasa Inggeris yang sesuai untuk digunakan dalam penulisan artikel mengenai persatuan² UIA yang terpilih untuk dimuatkan dalam SRC Highlight.

Satu kolum baru yang hanya bermula pada keluaran ketiga buletin. Sebagai perasmi, aku mencari Kak Ila sebagai Presiden baru Task Force Rakan Muda (TFRM) untuk ditemubual. Pilihan ini tentunya kerana mereka ada sangkut paut dengan kes tsunami yang menjadi bualan hangan masyarakat sekarang.

Apa dia? Syyyh! Tunggu saja ia keluar nanti! :)

Aku boleh menulis dalam Bahasa Inggeris kira aku tidak terbeban dengan harapan mereka untuk melihat satu hasil yang berkualiti. Ya lah, dari SRC kan? Pastinya menjadi contoh buat semua.

Tapi, cuma yang mudah² sahajalah. Yang tak perlu kerap sangat merujuk kamus. Dan jemari ini tidak mungkin akan berhenti menitip bebutang papan kekunci kira yang ingin ditulis tiada yang berunsur fakta.

Fakta... fakta... fakta...

Nasib juga sumbernya, Kak Ila, aku sudah kenal lama. Ketika dulu, aku memberi tepuk sorak [ada ke?] untuk pasukan Kembara '04 Pahang-Terengganu-Kelantan UIA ketika mereka sampai di Kuantan.

Abang Radziq, maaf ya? Maklumat Caring Club masih tak cukup, walau puas saya berulang-alik CCAC-STAD. Kita tunda saja pada keluaran² depan. Bolehkan? Jangan risau, Caring Club masih menjadi sasaran saya kerana keaktifan kalian. Teruskan usaha abang! Kalahkan kepimpinan Abang Lan! ;p

Faheem, terima kasih banyak² sebab beri saya peluang ini. Peluang yang saya kira banyak membantu saya dalam belajar membahagi masa, belajar adab² berurusan dengan orang² besar [dan beri peluang mereka mengenali saya ;p ], belajar Bahasa Inggeris... ;p

Takkan hampakan harapan kalian! ;) InsyaALLAH!

No comments: