Wednesday, June 02, 2010

sekitar 2 minggu...

I.

Saya dilantik menjadi pereka bentuk grafik buletin jabatan.

II.

Saya dilantik menjadi Setiausaha bagi Minggu Suai Kenal (MSK) pelajar ambilan Jun 2010.

III.

Saya dilantik menjadi salah seorang warden jabatan. Ok, bila saya kata jabatan, jangan bayangkan warden itu JAGA. Cuma tak mahu sebut jabatan itu di sini. Mula bertugas secara rasmi pada 1 Jun 2010.

IV.

Saya terpilih untuk menjadi seorang penulis buku blu print ICT Politeknik Metro. Bertuah mengenali pegawai-pegawai atasan yang terlibat secara langsung dengan perancangan Politeknik Metro.

V.

Saya berpeluang ke Sri Pentas 2, Plaza Alam Sentral, Shah Alam untuk menyaksikan persembahan Mirwana dan Hujan dengan lagu 'Tika Masanya'. Persembahan ini adalah untuk rakaman pencalonan baru rancangan Muzik-Muzik 25.

Ya, Mirwana pecah tradisi Muzik-Muzik apabila menjadi satu-satunya kumpulan nasyid (saya masih mahu mengenali mereka sebagaimana yang saya kenal suatu masa dulu) yang berjaya memasuki pencalonan Muzik-Muzik.

Pengacara rakaman itu masih memperkenalkan Mirwana sebagai kumpulan nasyid, walau atas desakan keadaan, Mirwana menyatakan mereka lebih selesa dikenali sebagai kumpulan vokal harmoni yang membawakan lagu-lagu ekperimental.

Yang mana satu pun, saya berbangga dengan Mirwana. Sebab Mirwana berani keluar dari kepompong corak nasyid tradisi untuk lebih mendekati audien dan pendengar yang lebih bersifat global dan universal. Yang penting, niat mereka menyebarkan dakwah dan kebaikan masih sama seperti dahulu. Persembahan dan penampilan mereka masih berlandaskan syariat Islam.

Pertemuan ini adalah yang pertama kali yang dikenali. Banyak kali (mungkin lebih daripada sekali) di UIA dulu, tetapi sebagai peminat biasa yang segan-segan nak tegur artis yang diminati. Tapi untuk kali ini, bermula dalam sebulan sebelum pertemuan, saya terlebih dahulu memperkenalkan diri melalui Facebook dan perkenalan itu disambut baik oleh mereka.

Sehingga sekarang, saya masih berhubungan terus dengan Mirwana, terutamanya saudara Akmal dan saudara Izzat. Masih tak tercapai anggota baru Mirwana, saudara Ikram (yang ada iras Sam Supernatural) sebab beliau tak ada dalam Facebook. Sayangnya :p

Kepada sesiapa yang berhajat menjemput Mirwana untuk sebarang persembahan atau konsert, boleh hubungi saya dan saya akan buat jalan untuk kalian berurusan secara terus dengan Mirwana. Setakat ini saya tak terlibat dalam sebarang penerimaan komisen daripada Mirwana.

Bak kata saya kepada saudara Akmal dahulu, "Motivasi saya menyokong dan membantu Mirwana bukanlah kerana wang ringgit, tetapi hanyalah kerana minat."

Perkembangan terakhir Mirwana: Mereka telah menjayakan proses rakaman untuk klip video 'Tika Masanya' dan dalam proses edit sebelum dilancarkan.

No comments: