Tuesday, April 22, 2008

selamat pengantin baru, amar!

Semalam saya terima kad undangan ke majlis perkahwinan Amar. Alhamdulillah, sampai juga jodoh beliau.

Selama ni Amar sorokkan siapa bakal zaujahnya. Artis katakan, seboleh-bolehnya nak elak kontroversi. Hasilnya, bila terima kad jemputan tu, saya terkejut. Kenalan saya sendiri rupanya. Siti Zawani Zaidan, pelajar jurusan undang-undang juga. Pernah sekelas skil silat di UIA dulu. Saya kira sama batch dengan saya sebab selama ni saya dan rakan-rakan cuma memanggilnya dengan nama. Tapi kata Along, Wani tu tua setahun dari kami. Kakak sekolahnya dulu. Kecilnya dunia.

Teringat masa saya tegur Anas, bekas anggota FarEast di YM. Saya nampak gambar yang beliau pamer seiras wajah Faizal Tahir. "Pandai cari sudut," kata saya. Baru-baru ni saja saya baru tahu yang Anas tu adik Faizal Tahir, memanglah muka mereka iras! Kecilnya dunia. [Atau saya yang tak prihatin?]

Jadi, pada 17 Mei akan datang, Amar akan adakan majlis di rumahnya di Kuala Ketil, Kedah. Akadnya tentu awal daripada itu, tapi saya tak pasti bila. Cuma dapat jemputan dari pihak lelaki saja.

Teringin sangat nak hadirkan diri ke majlis kawan-kawan. Tapi apakan daya, mula dari zaman MRSM, kawan-kawan saya kebanyakannya dari luar Kuantan. Jadi nak pergi tu mungkinlah ada kekangan masa, pengangkutan dan penginapan. Balik hari boleh. Tapi jika dah sampai ke Kuala Ketil...!

Cuma, bila dah sekali sekala jumpa kawan-kawan lama, mesti nak berlama-lama juga. Taklah datang, makan dan terus balik.

Apa-apapun, untuk kawan-kawan yang saya tak dapat hadiri majlis kalian, termasuklah Amar, dari jauh saya ucap selamat pengantin baru, semoga bahagia selalu dengan fasa kehidupan baru ;)

No comments: