Thursday, December 16, 2004

innalillah wa inna ilaihi rajiun...



"Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada sesiapa yang membaca apa yg aku tulis nih.... Aku kenal minah yg bernama amira nie..kat mrsm kuantan...dier ni kat dlm kelas sangat2 la senyap...tak tau la kenapa...dier ni mmg pemalu agak nyer...jarang aku dgr suara dier dlm kelas...nak menjerit apatah lagi...tapi aku tgk muka ngan gaya dier pun aku dah agak dier nie mmg baik,sopan santun,pendiam,baik hati...aper lagi aaa nak puji dier nie...takde idea la plak...tapi mmg betul aper yg aku tulis nie...aku 2 tahun sekelas ngan dier...masa sekolah dulu...jarang gak aku tegur dier nie...tapi bila dah abis sekolah...dier rajin antar email kat aku...aku rasa cam dah lama rapat la plak ngan dier nie... ok lah.... lain kali aku tulis lagi la... ko jgn marah plak kat aku mira... aku tulis nie sumer nyer betul...takde tipu2 nyer... ok lah...bye... Assalamualaikum...."


Firdaus Ali @ Alang @ Prono dalam kenangan.


Presiden kelas saya, C1 (2000/2001) MRSM Kuantan telah kembali ke rahmatullah pagi tadi, Khamis, 16 Disember 2004 setelah 4 hari koma di Hospital Kangar. Arwah terlibat dalam kemalangan jalanraya pada Isnin lepas bersama 4 rakan² yang lain mengorbankan 1 nyawa. Arwah patah tulang belakang.

Al-Fatihah...

Sungguh, ajal ada di mana². Dan kali ini, menemui sahabat seperjuangan di maktab yang sama usia... yang terasa amat rapat...

Sayang, seribu kali sayang. Kesal kerana tak sempat langsung menemuinya sebaik tamat SPM...

Dan satu lagi keraguan. Sahabat sekolah rendah saya, Khairi Lutfi rakan baik arwah. Kebetulan sejak Isnin lepas hingga sekarang saya tak dapat menghubunginya... Mati ikhtiar... Bimbang dia turut terlibat...

Ya ALLAH...

No comments: