Sunday, March 22, 2009

doktor cinta?

Dalam seminggu ni. apabila ada yang menegur di YM, saya selalu jadi tempat bertanyakan persoalan atau permasalahan berkaitan cinta. Saya tak pasti kenapa. Tapi bulan ini seperti bulan cinta. Ramai yang kahwin, ramai yang dapat anak. Dan tak hairan jika ramai juga yang terduga cintanya.

Dari sahabat lama yang saya tak pernah tahu kisah cintanya, ke sahabat-sahabat baru yang tiba-tiba bertanyakan pendapat saya.

Adakah saya ni doktor cinta?

Apa-apapun, saya sedaya menjawab berdasarkan pengalaman dan rasional. Mudah-mudahan, walaupun sedang bercinta juga, rasional cuba berfikir untuk orang lain masih ada.

Sebab apabila bercinta, kita memang jadi kurang rasional.



* * *


Tahniah kepada kawan-kawan yang baru mendapat cahaya mata, terutamanya yang pertama ini:

1. Nurul Qastalani, sahabat Tingkatan 3-5 di Panglima Perang. Ibu kepada Qaiser Zahrin aka Cotek (11 Mac 2009)



2. Ainen Salwa, sahabat Sains Komputer di UIA. Ibu kepada Yusuf Fawwaz (10 Mac 2009)



3. Abang Radzlan Jalaluddin, sahabat di UIA. Ayah kepada Zahran (?)

(gambar pending. Facebook tak boleh masuk)

4. Along Safa, kenalan maya. Ayah kepada... anaknya (14 Mac 2009)




Tahniah kepada kawan-kawan yang baru melangsungkan perkahwinan:

1. Najib + Cik Din (2-2 kawan saya dari ICT UIA) (21 Mac 2009)



Minta maaf sangat tak dapat hadir. Hangpa tak tunggu saya gaji dulu baru nak buat kenduri, inilah jadinya.

2. Suhaila, pensyarah Jabatan Perdagangan merangkap roommate saya di Politeknik ni. (19 Mac 2009)

1 comment:

Anonymous said...

kawan-kawan selalu menjadikan mira sebagai tempat luahan masalah maknanya mira disayangi oleh kawan2, dan sebenarnya mira ade potensi menjadi pendengar yg baik. :)