Monday, July 12, 2004

cerita-ceriti

Hari in, UIA semakin meriah. Engineering Technology Exhibition (Engitex) berjalan serentak dengan Economic Festival (e-Fest) di tapak yang berlainan. Kanopi² di hadapan sungai masih belum diturunkan sejak digunakan semasa i-fest dahulu. 3 minggu berturut². Sesuai benar dengan keadaan kewangan pelajar² sekarang.

Aku, masih belum membeli. Memang banyak yang berkenan [bukan jejaka ya?]. Blaus² merah jambu dan hijau banyak yang memenuhi citarasa. Cuma, aku fikir, fiesta seumpama ini tak akan berkesudahan lagi buat masa terdekat. Masih ada Ummatic Week dan Convest [itupun setakat yang aku sedia maklum].

Jika akan berakhir pun, aku tak akan rasa kehilangan dan kerugian. Almari baju penuh dengan pakaian yang semuanya masih boleh dipakai. Lagipun banyak lagi gunanya wang yang baru diperoleh ni. Sekurang²nya, aku tak perlu diet poket lagi untuk makan.

Uish, hutang orang tak berbayar lagi ni...

---

Hablu min annas...

Susah nak interpret dalam satu gaya bahasa.

Adakah hanya ada 'kawan' dan 'lawan'? Kalau tak berkawan, maknanya kita berlawan?

Aku tak fikir yang lebih daripada kawan [faham kan?]. Tak dapat gapai betapa susah berkomitmen dalam hal itu, sedang dalam 'kawan²' pun tak terlayan...

Kenapalah banyak sangat miss communication yang berlaku? Sedaya upaya cuba bersikap jujur. Cuba berterus-terang. Dalam masa yang sama cuba menjaga hati. Agar kawan tetap kawan.

Aku dah berhenti jadi orang tengah. Tapi tetap mampu sandang rangkapan kaunselor tak bertauliah.

Aku dah terus-terang. Penat. Harus fokus pada diri sendiri dulu. Ubati diri walau penawar yang ada tak semujarab mana. Cukuplah untuk menahan sakit kerana luka yang tercalar kembali. Kerana, penawar itu tak dijual di mana² klinik atau hospital. Atau boleh didapati dari dukun dan bomoh.

Insya4JJ1 akan ditemui dalam perjalanan nanti. Seiring masa yang berlalu hambar.

Kosong...

No comments: