Sunday, May 16, 2004

Saja²

Pencarian 'Secreto de Amor' telah berakhir. Maria Clara dan Carlos Raul akhirnya bersama. Cabaran Survivor All-Stars pun telah berpenghujung. Amber menjadi yang paling baik antara yang terbaik.

* * *


Selamat Hari Guru! Ucapan khas ditujukan kepada semua pendidik yang pernah mencurahkan ilmu ke cangkir pengetahuan diri ini -- guru² Sekolah Kebangsaan Cenderawasih; Sekolah Menengah Kebangsaan Tengku Panglima Perang Tengku Muhammad, Bandar Indera Mahkota; Maktab Rendah Sains MARA Kuantan terutama Cikgu Hartini, guru 'homeroom' yang telah ditukar ke Kelantan (bagaimana keadaan cikgu sekarang?); pensyarah² di UIA; PJ dan Gombak -- terima kasih. Sesungguhnya saya amat menghargai pengajaran kalian kerana saya bukanlah jenis yang suka membaca saja.

:)

Saya ambil kesempatan ini untuk mengucapkan selamat berjuang kepada semua rakan di UIA Gombak yang bakal menduduki peperiksaan akhir semester ini pada minggu hadapan terutama kepada Paan dan Amy. Good luck! Selepas itu kita cuti² Kuantan ya?

:)

*Macam ucapan di IKIM.fm saja.

Satu lagi. Sebelum terlupa. Selamat hari ulangtahun kelahiran ke-20 buat Dalela dan Yonn serentak pada 20 Mei ini.

Dalela, awak telah menjadi seorang teman sebilik yang paling menarik untuk saya walau cuma sepanjang satu semester kita bersama. Kita cepat mesra walau sebelum ini kita saling langsung tidak pernah mengenali. Awak senang untuk berkongsi cerita; suka dan duka bersama saya. Awak juga mudah untuk diajak berkongsi minat (boleh dibaca: diajak ke 'rumah kedua' saya). Semester lepas memang menjadi antara semester yang paling pendek, lebih pendek daripada semester yang namanya pun sudah 'pendek'. Saya seronok bersama awak. Harapnya kita akan terus menjadi teman sebilik yang kamceng untuk setahun yang akan datang. Selamat hari ulangtahun. Semoga Dalela berbahagia dan ceria selalu. P/S: nanti kita pakai baju sama lagi ya?

:)

Yonn, awak kawan yang baik. Paling mudah menyelami perasaan orang. Sentiasa menyokong dari belakang. Awak juga adalah lauche @ sifu @ sensei yang baik untuk penulisan saya. Sajak² yang awak tulis, saya memang kagum. Sentiasa berima berbeza dengan saya yang sukakan kebebasan. Menjadi kawan baik awak semasa di matrik bermula dalam jurusan yang sama merupakan satu memori indah. Walaupun selepas ini kalian mungkin akan berpindah ke 'sini' (kampus cawangan Kuantan), harapnya persahabatan kita akan sentiasa kekal seperti dulu. Selamat hari lahir. Semoga peroleh jodoh yang paling sesuai.

:)

No comments: