Friday, November 09, 2007

dah tamat...

Saya hampir menamatkan hari-hari terakhir saya di sini, UIA. [Yeay!] Saya tak akan lagi bergelar pelajar, sekurang-kurangnya pelajar yang belajar secara formal. Dan tak ada lagi dalam perancangan untuk sambung belajar.

Saya berhajat untuk bekerja dengan kerajaan, dan setakat ni ramai yang menyokong. Kerja kerajaan gaji dah tinggi dan ada banyak kemudahan. Jadi, kenapa perlu bersusah-payah?

Saya tahu. Kalian akan.. "Huh?!"

Ya, ada program lain yang akan berlangsung disamping kerja 'formal' yang akan saya buat lepas ni. Saya tak betah nak bangunkan syarikat orang. Baik saya tolong kerajaan dan negara. Ada juga sesuatu yang disumbangkan. Sambil-sambil tu, rancang untuk jadi bos pada syarikat sendiri ;)

Saya belum pun terpanggil untuk sebarang interview. Malah, saya ditahan selama sebulan untuk duduk di rumah. Mak abah saya sporting ya? Tak, saya kena jaga adik-adik yang masih kecil sementara mereka pergi menunaikan rukun Islam kelima 23 November ini.

Saya akan terus dengan 'hobi' saya. Kita lihat saja nanti kemampuan saya bekerja sambil berhobi. Pasti seronok ;)

Oh, ya. Itu jawapan saya untuk persoalan kehidupan bekerja pejabat yang membosankan untuk sahabat-sahabat yang dah pun mulakan kerjanya.

Ya, teruskan dengan hobi kalian! Teruskan dengan perkara atau aktiviti yang selalu kalian lakukan waktu belajar! Jangan hilangkan keseronokan hidup!

My plan seems to be rather simple and general. But I kinda like it.

Dulu, saya ni jenis yang suka menanti saja apa yang hidup bakal tentukan untuk saya. Tak nampak cita-cita dan arah tuju. Tapi sekarang, saya memilih untuk menanti jika ada sebarang plan yang saya suka, dan saya akan teruskan dengan plan tu. Tentunya yang ada kaitan dengan:

Menulis, internet, nasyid dan BISNES!

Haha, saya sangat suka dengan ide Pakdi yang disumbangkan dan yang saya gunakan sekian lama. BUAT DUIT DENGAN HOBI SENDIRI!

Kalian ada projek untuk saya?