Monday, November 19, 2007

eznet

Sebelum pulang ke rumah, saya dah berkira-kira untuk online di pejabat mak saja atas apa jua urusan di alam maya. Uish, kalau tak ada internet, memang tak produktif langsung rasanya. Kalau tak buat kerja rumah, melepek saja.

Alhamdulillah, semalam, saya nampak solusinya. Saya tak tahu kalian pernah dengan pasal EZnet 1315 atau tak.

EZnet 1315 ialah perkhidmatan Internet sedia ada untuk pelanggan talian tetap TM seluruh Malaysia. Cuma sambungkan talian telefon untuk melayari Internet. Tidak perlu mendaftar atau membayar caj bulanan tambahan. Anda hanya perlu membayar apa yang digunakan, dengan hanya caj 4 sen seminit.

Tu, ayat iklan.

Saya pun tak pasti dah berapa lama teknologi ni ada. Tapi macam dah lama, tapi sebelum terdesak ni tak berapa nak ambil tahu. Yalah, UIA syurga internet. Dari 8 pagi sampai 11 malam hari bekerja, internet, percuma!

Jadi, untuk sesiapa yang tak ada Streamyx [atau yang tak mampu nak biayai macam saya] atau tak ada juga TMNet, Jaring, Broadband Maxis dan sebagainya, jangan risau. Asal ada telefon talian tetap, sambungkan wayar pada komputer, dail 1315, tak perlu username dan password. Tadaa! Dunia di hadapan kalian! ;)

No comments: