Sunday, August 22, 2004

nasyid

Jumaat, 20 Ogos yang lepas, aku ke tapak pesta Convest [seperti hari² lain]. Bersama Dalela, rakan sehati sejiwa[ng], kami menjadi antara yang terawal yang hadir sebagai penonton konsert nasyid sempena Convest UIA ke-20 ini. Walau bermula hanya pada jam 9.45 malam, kami bersila di bawah kanopi Cultural Stage sejak jam 8.15 lagi [tak perlu hairan kan?]

Sebelum persembahan bermula lagi kami telah terhibur dengan lagu² nasyid yang diperdengar ke seluruh Convest Hill.

Terpana benar aku mendengar alunan nasyid daripada Mestica, UNIC, dan IN-TEAM [jika mendengar kaset sahaja pun boleh diulang beberapa kali...,]. Sesekali gelak tawa menjadi pengisi suasana apabila para artis membuat lelucon.

Hafiz menjadi tumpuan untuk persembahan UNIC kerana keramahannya [boleh baca: kerana Bazli 'budak KISDAR' sentiasa menjadi mangsa usikannya]. Yang tak tahan, tengah² menyanyi siap berpossing untuk para peminat mengambil gambar mereka :)

Status perkahwinan Fitri pula bukan lagi satu kesamaran apabila Hafiz memberitahu bahawa Fitri keseorangan hari itu kerana isterinya pulang ke Singapura. Perancangannya, ekonomikal, misscall 3 saat tanya khabar. Mengapa perlu? Oh, nak tambah ahli keluarga :) Malu Fitri diusik Hafiz dan Bazli.

Kenapa ada satu nama yang tak tersebut ya?

Oh, Wan Shah semenangnya pendiam. Penampilannya yang berjambang nipis malam itu menonjolkan imej lebih dewasa [atau Wan sedang bermasalah?]

Untuk IN-TEAM pula, Suhaimi menjadi tumpuan dengan lawak yang bersahaja, terutama sewaktu memberi komen mengenai persembahan dua brothers yang dijemput ke pentas menunjuk bakat menasyid mereka. Jika pengurusan Hijjaz Music Entertainment (HME) ada, pastinya mereka ada peluang menjadi artis rakaman seperti permulaan kepopularan Hafiz UNIC di matrik UIA dahulu [aku turut menyaksikan].

Dua daripada ahli IN-TEAM iaitu Rahim dan Hazamin akan turut menerima sijil graduasi pada tahun ini. Tinggal lagi Shah untuk menyudahkan semester terakhirnya di sini.

Kak Yanti, 'orang rumah' abang Amin (Hazamin) turut berada di situ bersama anak mereka, Anan [kalau tak silap]. Zaiti, adik Hazamin, salah seorang ahli Kelab Komputer di matrik dulu turut hadir.

Maaflah, tak sebut banyak pasal Mestica sebab aku tak tahu banyak pasal mereka. Tapi ada juga bergambar dengan 'cikgu' :)

Setiap kumpulan setia mempromosikan produk terbaru keluaran mereka. Mestica dengan 'Sendu Sendawa'nya, UNIC dengan telemovie 'See You Di IPT'nya [dah tonton -- hihihi], IN-TEAM dengan 'INTEAM '04'nya. HME semakin lama semakin mantap!

Ish, manalah si Hafiz ni? Habis persembahan saja terus lesap. Nak kata tak boleh masuk lewat ke matrik, weekdays memang tak boleh keluar. Lagipun Fitri masih di sana waktu itu. Atau Fitri tinggal di luar kampus?

Perbezaan terbesar sambutan nasyid [mungkin untuk IN-TEAM dan UNIC] antara di sini dengan di matrik dahulu, sangat sedikit pelajar yang bersama dengan artis² ini setelah habis persembahan. Seolah² mereka tidak hairan lagi dengan kehadiran penasyid² ini. Atau mungkin kerana ini konsert percuma yang tak perlu dimanfaatkan sepenuhnya?

Dengan Mira, silap oranglah. Kipas-susah-mati-nasyid nih :)

# Menunggu Dalela untuk cuci gambar² kami bersama artis² kesayangan kami.

No comments: