Monday, May 16, 2005

keupayaan yang kurang upaya



SEREMBAN: Guru cacat penglihatan sejak lahir, Mohamed Ismail, 51, yang dipilih penerima sulung Anugerah Guru Kurang Upaya Cemerlang sempena sambutan Hari Guru tahun ini menyifatkan anugerah itu sebagai pengiktirafan kerajaan terhadap sumbangan warga pendidik dari kalangan orang kurang upaya.

Guru Sejarah dari Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Sri Nilam, Kuala Terengganu itu yang tidak menduga dipilih menerima anugerah terbabit, berharap ia dapat menjadi pendorong kepada guru kurang upaya lain untuk meneruskan khidmat mereka dengan cemerlang.

"Syukur kepada Allah... saya tidak menduga menjadi penerima pertama anugerah ini dan berharap ia menaikkan semangat anak-anak untuk cemerlang dalam hidup serta mendorong golongan kurang upaya lain, termasuk guru agar tidak menjadikan kecacatan sebagai penghalang untuk berjaya."


Lulusan Ijazah Sarjana Muda Pengajian Melayu dan Sosiologi serta Diploma Sejarah dan Bahasa Melayu dari Universiti Malaya (UM) itu menjadikan pakar ekonomi, Prof Datuk Dr Ismail Salleh yang juga cacat penglihatan sebagai idolanya.



# Boleh terus baca: Guru cacat penglihatan terima anugerah cemerlang

1 comment:

Anonymous said...

senang sikit nak baca :)

baru abes prog 3 hari.

cuba wat komentar area ni jadi pop-up window. more friendly :)

www.pakdi.com