Monday, May 30, 2005

catatan seorang amirah

Kepimpinan

Apa jadi bila kedua-dua Magna dan Net World ke bilik pengadilan menghadap Mr Trump?

Tak pernah jadi dalam sejarah The Apprentice semua peserta dikumpul bersama. Benar-benar teruk iklan Dove mereka?

Heh, kalaulah kalian lihat sendiri...

Untuk Kristen, maaf, saya pun tak berkenan dengan kepimpinan anda.

Image hosted by Photobucket.com
Kristen, 31
Los Angeles, CA


Untuk terlalu meyakini diri sendiri yang cuma ada boyfriend pengarah iklan, tak menjadikan anda yang terbaik dan paling arif antara semua. Lebih-lebih lagi, jika fikiran anda sendiri awal-awal tertutup untuk terima sebarang pandangan ahli lain. Otak anda yang paling releven!

Dah dalam perut teksi untuk pulang ke rumah, sempat lagi tuding sepuluh-sepuluh jari pada semua bekas 'pekerja-pekerja'nya.

Kata lain, macam bagus je :)

Tak salah yakin diri, tapi jangan sampai makan diri.

Harap headcom saya untuk CONVEST semester depan tak macam anda :)

Sedih kira subcom biasa yang baru belajar bertatih tak diberi peluang berjalan sendiri, dengan pengawasan komiti 'senior'.

Apa erti hendak belajar mengurus tapi dia buat semua kerja. Sebab dia tahu untuk buat apa yang terbaik dalam masa paling singkat. Ya lah, pengalaman dah banyak.

Kepada semua headcom, tolonglah beri kerja pada subcom. Kerana itu semua juga tanggungjawab kami. Tunjukkan mana betul mana salah.

'Tak perlu beri terima kasih dan rasa hutang budi.'


Kids Of The World

Program masih belum sudah. Malam ini akan ada penutup. Saya akan hadir juga, tapi bukan sebagai salah seorang yang dijamu makan. Sebagai apa? Hehe...

Zaidi, Ijan, Maryam. Terima kasih beri saya peluang bekerja bersama kalian di bawah pantauan kalian. Terima kasih percayai saya. Maaf jika tak sempurna apa yang telah diamahkan. Tapi, itulah yang terbaik dari saya, insyaALLAH.

Dhany, sebagai pengurus muda [ketua kanak-kanak sedunia :) ], anda dah buat yang terbaik. Program benar berjalan lancar. Jawatan apa lagi yang tinggi dari pengurus untuk anda pada masa depan ya?

Oh ya, boleh bersama abang Nasir jadi penasihat :)

Tahniah!

Juga untuk semua komiti, terima kasih untuk segala. Harap boleh bekerjasama lagi pada masa hadapan.


Semester Depan

Sebut pasal CONVEST, CONVEST '05 akan jadi penyertaan saya kali pertama. Dan sudah disogokkan dengan berita-berita kekurangan masa dan sumber kewangan. Kena kerja kuat ni!

Kalau tak salah, sebesar-besar program-program tahunan SRC lagi yang lain, UMMATIC WEEK dan I-NEX [sebelum ini dikenali dengan I-FEST] akan jadi subprogram CONVEST.

Huish, meriah bangat jadinya sem depan. Akan ada RAMAI komiti dari pengunjung :)

Untuk abang Shakur, selamat jadi pengurus ya?

Hampir terlupa. Sebelum CONVEST, SRC akan buat satu lagi program yang dinamakan STAR '05 [Students' Activity Carnival] dengan moto 'Unity in Diversity'. Akan berlangsung dari 23 Julai ke 8 Ogos 2005.

Jadi, kepada semua yang rasa-rasa nak aktif-aktif semester depan, sila-silalah ke Pejabat SRC untuk ambil borang-borang berkenaan.


Pesanan dari Bekas Pemimpin untuk Para Pemimpin

Pesan abang Nasir sama seperti pesan abah.

"Nak aktif, sertai itu ini boleh. Tapi jangan abai tanggungjawab pertama kita."

Dan saya akan ingat kata-kata abang Nasir semasa beliau jadi headcom Transportation and Accomodation biro yang saya sertai dalam iiPAC dulu,

"Makin kita sibuk, kita akan makin hargai masa."

Lebih kurang ayat abang Fauzul,

"Hanya orang yang sibuk ada masa."

Andai kita sedar.

No comments: