Saturday, June 04, 2005

bila nasyid dah masuk akademi fantasia II

"ASTRO memang bijak... buat duit," luah seorang sahabat.

Makin besar kontroversi peserta Akademi Fantasia, makin ramailah yang cenderung untuk mengundi, menegakkan apa [atau siapa] yang mereka fikir layak [menggempakkan akedemi].

Kalau dulu, kontroversi-kontroversi yang berlaku dalam AF 1 dan 2 memang sengaja dilakonkan [Vince yang kata] sebagai memancing undi penonton, sekarang tak perlu lagi.

Nana dengan Burn la, Khai dengan Rosma la [AF 2 saya tak tahu sebab tak berkesempatan ikuti diari].

Masukkan saja sesiapa yang paling banyak boleh beri mereka duit. Akademi Fantasia, sebenarnya medan juang yang setepatnya untuk pilih bakat berlakon.

Sebab AF bukan di radio.

ASTRO juga memang bijak serap semula Mawi masuk sebagai 14 peserta Akademi yang bakal berentap [selain Marsya yang dulu tak lepas sebab sakit tekak, tak keluar suara], sebab, mereka dah buka peluang untuk masyarakat yang belum berjangkit demam Akademi Fantasia untuk turut sama.

Sebilangan masyarakat itu termasuklah... mereka yang bersorak hangat menyambut kemasukan Mawi di bilik tv Haleemah ni ;p

Mudah-mudahan saya tak demam lagi dalam dua tiga minggu ni. Nak periksa maa!

Harap benarlah kata abang Imad,

"Semoga dia menang bertanding niat kerana Tuhan."

Siapa kita pun nak terka niat Mawi.

Cuba saja letakkan diri dalam kasutnya.

Ya, longgar. Beban tanggungjawabnya... BESAR SUNGGUH!

# Abang Imad, Abang Radziq, macam mana sambutan JOM L.E.P.A.K? Kalau ada BANYAK kereta lalu lalang atau parkir berdekatan Plaza Alam Sentral, jangan lekas sangka mereka nak ke konsert kalian ya? Sebab, magnet MAWI lebih kuat :p

# Untuk terus mengikuti perkembangan dan menyatakan sebarang pandangan atau pendapat, boleh terus ke


No comments: